
جامعه ی هدف تبلیغات و انتخاب و شناخت صحیح آن از مهمترین اقدامات یک مجری موفق تبلیعاتی است.انتخاب درست جامعه هدف شامل نفرات ، مکان و زمان درست میباشد که در صورت رعایت نشدن ، بازخورد مورد نظر از پخش تراکت را بهمراه نخواهد داشت.
یکی از مهمترین اهداف هر کمپین تبلیغاتی، هدف گذاری صحیح آن و جامعه هدف تبلیغات است. در انتها، یک کار خلاقانه، پویا و درخشان و بودجه های گزاف در صورت هدف گذاری افراد نامناسب هدر خواهد رفت. اگر به دنبال ساختن بهترین و راحت ترین صندلی های موتور سیکلت در جهان هستید، می دانید فقط لازم است بدانید با چه افرادی می خواهید ارتباط برقرار کنید، افرادی که سوار موتور سیکلت می شوند.
اما زندگی همیشه آسان نیست. اگر محصول یا خدماتی با جذابیت بسیار گسترده تر در اختیار داشته باشید چه می کنید؟ مهم تر از همه اینکه همه مردم غذا می خورند و آب می نوشند. سپس این کار اینقدرها هم ساده و سرراست نیست. هدف قرار دادن تمام افراد در تبلیغات امری غیرممکن است مگر اینکه بودجه عظیمی داشته باشید و رسانه ای در اختیار داشته باشید مانند کاری که کوکا کولا یا نایک انجام داده اند.
در این مرحله، اطلاعات جمعیت شناسی می تواند نقش بسزایی در تبلیغات شما داشته باشد. شما می توانید از این اطلاعات برای تمرکز بر خود و هدف قرار دادن بخش خاصی از جمعیت استفاده کنید—بخشی که تبلیغات شما را به بهترین شکل ممکن مشاهده می کنند. قبل از انجام این کار، ابتدا بیایید به تعریف اطلاعات جمعیت شناسی بپردازید.